11 February 2016
Am urmărit duminică finala campionatului de fotbal american dintre Carolina Panthers şi Denver Broncos, câștigat de aceștia din urma şi nu neapărat datorită quarterback-ului superstar Peyton Manning, ci datorită unei defensive fabuloase.
Chiar cea mai bună a tuturor timpurilor. Super Bowl-ul cu numărul 50 a fost un show total cum doar americanii ştiu să facă. La pauză a fost un concert chiar simpatic cu Coldplay, Beyonce şi Bruno Mars. Un adevărat eveniment, într-o arenă arhiplină cu bilete foarte scumpe, plină de vedete din toate domeniile dar şi drepturi de televiziune de milioane.
M-am uitat cu plăcere la acest spectacol complet adus şi în România de Dolce Sport şi îi admir pe americani care își promovează sporturile de tot felul, stocând până la ultimul dolar din orice. Au mania baseballului, au adus basketul pe culmi nebănuite.
Hocheiul este extrem de urmărit, nu mai vorbesc de fotbalul american. Nu au tradiție in fotbalul european, soccer cum îl numesc ei, aşa că în ultimul timp se chinuie să-l promoveze aducând jucători importanți la ei care să le aducă spectatori. Aşa a ajuns şi David Beckham să joace la Galaxy şi sunt convins că-n viitor fenomenul va lua amploare.
Mă-ntreb cu tristețe de ce nu face şi România același lucru. Dacă televiziunile private nu o fac căci încă nu face sens din punct de vedere al businessului, Televiziunea Romană nu are nicio scuză. Ar trebui să lase fotbalul celorlalți şi să dea la ore de prime-time alte sporturi pentru a apărea gustul şi apoi consumatorii. Ar trebui să începem să gândim şi pe longterm.